親愛的爸媽
Dear Mom and Dad,

今天我死了。
I died today.

你對我感到厭倦了,所以你把我送去了收容所。收容所的動物已經太多了,而我抽到了不幸的號碼。
You got tired of me and took me to the shelter. They were overcrowded and I drew an unlucky number.

現在被裝進黑色塑膠袋的我靜靜躺在掩埋場裡。
I am in a plastic bag in a landfill now.

你留下來幾乎全新的牽繩會給其他小狗狗用。
Some other puppy will get the barley used leash you left.

我的項圈又髒又太小,不過阿姨在送我上天堂之前幫我把它拿下來了。
My collar was dirty and too small, but the lady took it off before she sent me to the Rainbow Bridge.

如果我沒有咬壞你的鞋,你會不會讓我留下來?
Would I still be at home if I hadn't chewed your shoe?

我不知道那是什麼,只知道那是皮的,而且你把它丟在地上。你忘了幫我買狗狗玩具了。
I didn't know what it was, but it was leather, and it was on the floor. I was just playing. You forgot to get me puppy toys.

如果我沒有在家裡大小便,你會不會讓我留下來?
Would I still be at home if I had been housebroken?

你把我的鼻子壓在便便裡面只會讓我對需要上廁所感到羞愧。
Rubbing my nose in what I did made me ashamed I had to go at all.

書跟訓練老師都可以告訴你如何教會我走到門口要你開門的
There are books and obedience teachers that would have taught you how to teach me to go to the door.

如果我沒有把跳蚤帶到家裡來,你會不會讓我留下來?
Would I still be at home if I hadn't brought fleas into the house?

我身上沒有驅蟲藥,我沒有辦法在你把我留在院子裡好幾天後跑到我身上的跳蚤抓下來。
Without anti-flea medicine, I couldn't get them off me after you left me in the yard for days and days.

如果我沒有亂叫,你會不會讓我留下來?
Would I still be home if I hadn't barked and barked?

我只是想告訴你:“我好害怕,我好孤單,我在這裡阿!我想成為你最好的朋友!”
I was only saying "I'm scared, I'm lonely, I'm here, I'm here! I want to be your best friend."

如果我讓你開心,你會不會讓我留下來?
Would I still be at home if I had made you happy?

但是打我並不會讓我知道怎麼取悅你。
Hitting me didn't help.

如果你願意花時間照顧我,教我如何當一隻好狗狗,我是不是就可以留下來了?
Would I still be at home if you had taken the time to care for me and to teach me manners?

差不多第一星期之後你就沒有再注意過我了,但是我一直都在等著你來愛我
You didn't pay attention to me after the first week or so, but I spent all my time waiting for you to love me.

今天我死了.....
I died today.....


引用:http://tw.myblog.yahoo.com/jw!uWsg1UeeHwGuQ6RFHfPv8pIU/article?mid=2543


*****************************

和各位分享:

美國北卡羅萊納州立大學獸醫院 附設有一個名為「寧靜室」

是讓獸醫與寵物主討論寵物病情並作最壞打算的一個空間

假如寵物不幸往生,志工同常會為寵物主準備兩篇最重要的文章【彩虹橋】及【悼念寵物禱文】

幾年下來這兩篇文章廣為流傳,因為人們越來越能瞭解

人類最好的朋友是如何豐富我們的生命並長存我們的心中

兩篇沒有華麗繁複的詞彙字藻,有得是對逝去寵物的濃烈感懷



【Rainbow Bridge/彩虹橋原文】

This is a bridge connecting heavn and earth.

有一座橋連接天堂與人間,

It is called the Rainbow Bridge because of it's many colors.

它有著繽紛的色彩,因此被稱做「彩虹橋」。

Just this side of the Rainbow Bridge there is a land of meadows,

hills and valleys with lush green grass.

就在彩虹橋這端有個地方,有著綿延的草原,以及綠草如茵的丘陵和山谷。

When a beloved pet dies, the pet goes to this place.

每當被人深愛的寵物死後,就會來到這個地方。

There is alawys food and water and warm spring weather.

這裡有充足的食物、水和溫暖的春天。

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor:

those who were hurt or maimed are made whole and strong again,

just as we remember them in our dreams of days and times gone by.

隨著時間慢慢流逝,當我們只能在夢中回憶他們的同時,

羸弱病老的動物再度年輕,受了傷或殘廢的,也變得完整和強壯。

They play all day with each other.

他們整天陪伴著彼此遊戲玩耍。

The animals are happy and content, except for one small thing:

they miss someone very special to them, who had left them behind.

這些動物們過著快樂而滿足的生活,只有一件小事除外:

他們思念著對他們來說非常特別的某個人,而那人必須遺忘他們。

They all run and play together,

but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance.

他們總是在一起奔跑玩耍,

但是會有一天,他們的其中一個會忽然停下遊戲

The bright eyes are intent; the eager body quivers.

Suddenly he begins to break away from the group,

flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

明亮的眼睛專注地注視著遠方,身體熱切地顫抖著,

然後突然從玩伴群中跑開,飛奔過綠草地,越跑越快,越跑越快。

You have been seen,and when you and your special friend finally meet,

you cling together in joyous reunion, never to be parted again.

那是因為他看見你了,當你和你特別的朋友相遇,你們緊緊抱在一起,

沉浸在重逢的喜悅中,再也不會分開。

The happy kisses rain upon your face;your hands again caress the beloved head,

and you look once more into the trusting eyes of your pet,

快樂的吻像雨點一般落在你的臉上

你的手再次撫摸著他可愛的小腦袋

你再度深深的注視著他忠實的雙眼

so long gone from your life but never absent from your heart.

他在你的生活中消失了這麼久,卻從未在你的心中缺席

Then you cross Rainbow Bridge together, never again to be separated.

然後,你們會一起跨越彩虹橋,永遠永遠不再分開



《彩虹橋》

有一座連接天與地叫做「彩虹橋」
因為它有著繽紛的色彩
橋的這一端是綿延的草原
山丘與河谷,一片綠草如茵
每當心愛的寵物死後
牠就會去到那個地方
那裡永遠都有食物、水和溫暖的春天
老而贏弱的動物再度年輕
殘廢的再度健全
整日一起玩耍

牠們只缺少一種東西
少了在地上愛牠們的那個特別的人

牠們每天玩耍、每天奔跑
直到有一天,
其中一隻突然停止玩耍,
抬起頭
鼻子掀動!
耳朵豎直!
眼睛睜大!
突然從動物群中跑開
牠看見了你
當你和你特別的朋友再度相遇
你將牠抱在懷裡
臉被親了又親
你會再一次凝視信賴你的那一對眼睛

然後你們就可以一起走過彩虹橋
永不再分離


《悼念寵物禱文》

那些從來沒有養過寵物的人們必然覺得這段禱文很奇怪
可是你~所有生命的主與創造者一定能夠瞭解
面對我深愛寵物的死亡
我的心是沈重的
他曾是我生命中如此重要的一部份
這隻寵物使我的生活快樂許多
給了我笑的理由
我在他的陪伴中找到了歡愉
我記得牠的忠誠
想念有牠的日子
我也向牠學到許多教訓,譬如:
不矯飾的可貴
不羞於要求被愛
為了照顧牠的日常生活
我不再沈溺於自己的需要
因此也學會服務他人

願你創造的這隻動物的死
提醒我死亡終將到來
不論動物與人皆然
因為它是所有動物的必經之路
願~~在 你的神恩眷顧下安然長眠
獲得萬物等待的徹底解脫
阿們!

arrow
arrow
    全站熱搜

    a300ml 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()